Dlaczego warto postawić na logo zaprojektowane przez doświadczony zespół?

Profesjonalne logo firmy stanowi podstawowy znak identyfikacji wizualnej. Powinno ono się pozytywnie wyróżniać, zapadać w pamięć. Logo wpływa na rozpoznawalność marki, decyduje o pierwszym wrażeniu.

Część przedsiębiorców podejmuje próbę samodzielnej realizacji projektu logo, pomimo braku doświadczenia. Jeśli zależy Ci na sukcesie, to takie zadanie zleć doświadczonemu zespołowi. Sprawdź dlaczego warto.

Zobacz również: Profesjonalna identyfikacja wizualna

  • Dobrze zrealizowane logo zostanie z Twoim biznesem na lata, a zawsze w razie potrzeby możesz je odświeżyć.
  • Każda realizacja wymaga indywidualnego podejścia, analizy branży, konkurencji i celów biznesowych. 
  • Doświadczony zespół projektantów ma za sobą setki realizacji, zna doskonale rynek i zastosuje takie rozwiązania w Twoim logo, które trafią do grupy docelowej. 

Logo pierwszym krokiem do sukcesu

Jeśli chcesz, aby Twój biznes odniósł sukces, to powinieneś skupić się na każdym jego detalu, który może mieć wpływ na wizerunek. Logo jest jednym z tych elementów, za pomocą których możesz skutecznie zwrócić uwagę klienta lub wręcz przeciwnie – zniechęcić go do swojej firmy. Znajdzie się ono na materiałach reklamowych, produktach, witrynie firmowej, w podpisie emaila, na kopertach, papierze firmowym czy ewentualnie na odzieży pracowników – zatem koniecznie musi być dopracowane.

Według Conversion XL użytkownik strony WWW opiniuje serwis w czasie zaledwie 17 ms – tyle masz czasu na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia. Na początek internauta prawdopodobnie zwróci uwagę na strefę, w której znajduje się logo Twojej marki. Jeśli nie będzie ono przykuwać uwagi, nie będzie chwytliwe i charakterystyczne, to możliwe, że z góry witryna zostanie oceniona negatywnie, użytkownik szybko opuści stronę. Tymczasem Twoim celem jest zatrzymanie internauty na dłużej – chcesz, aby zapoznał się z ofertę, wysłał zapytanie, zamówił produkt – profesjonalne logo firmy jest jedną z podstaw do osiągnięcia takiego efektu. Pełni ono bardzo istotną funkcję i ma atrakcyjnie prezentować się na stronie, fanpage’u, kopercie, papierze firmowym, produktach i innych rozwiązaniach.

Obecnie większość z nas jest zabiegana, brakuje nam czasu na podstawowe obowiązki. Być może i Ty często robiąc zakupy, spoglądasz na półkę i sięgasz po produkty, na których widzisz znane logo producenta. Mogłeś je zobaczyć w reklamie telewizyjnej, w internecie, w prasie, a być może będąc u znajomego. Postawiłeś na logo, które po prostu kojarzysz i tak postępuje wielu klientów. 

Jakie powinno być Twoje logo i dlaczego warto powierzyć projektowanie profesjonaliście?

Logo powinno być łatwe do zapamiętania, oryginalne, ale jednocześnie czytelne i proste. Jeśli zwrócisz uwagę na logotypy wielu znanych marek, to zauważysz, że przedsiębiorstwa te postawiły na stopniowe ich upraszczanie. Doskonałym przykładem jest firma Pepsi, jedna z najbardziej znanych marek na świecie. Zerknij, jak zmieniało się jej logo:

Źródło: www.pinterest.com

Firma przeszła od bardzo skomplikowanego do bardzo prostego znaku. Na uproszczenie postawiły też inne marki, takie jak Apple czy Canon. Kluczowe w tych realizacjach jest to, że  uzyskane profesjonalne logo firmy jest za każdym razem dostosowane do aktualnych trendów i oczekiwań klientów. Specjaliści obserwują zmiany rynkowe, biorąc pod uwagę wyniki badań i analiz. Miej na uwadze, że odświeżenie logo czy stworzenie go dla zupełnie nowej marki wymaga odmiennego podejścia.

W ostatnim czasie kwestią dyskusyjną jest m.in. opisowość znaku firmowego, tzn. chodzi o to, czy na logotypie znajduje się element lub tekst, który sugeruje, jaką działalność prowadzi firma. Badanie na ten temat przeprowadzili dr Jonathan Luffarelli z Montpellier Business School we Francji, dr Mudra Mukesh z Uniwersytetu Westminster w Londynie i Ammara Mahmood z Uniwersytetu Wilfrid Laurier w Kanadzie. Jakie płyną z niego wnioski?

Obecnie 40 proc. firm używa logo bez opisu, a 60 proc. stawia na opisowe. W badaniu zadano pytania 2 tys. respondentów, którzy mieli ocenić 597 różnych znaków firmowych. Jasno wskazali oni, że to logo opisowe pozwala klientom łatwiej identyfikować się z daną marką, a ponadto zwiększa skłonność do kupowania jej produktów. 

Nie jest jednak tak, że dla każdej marki logo opisowe jest lepszym rozwiązaniem – w przypadku znanych firm taki logotyp potrafił wywoływać wręcz negatywne skojarzenia. 

Dlaczego logo powinien zaprojektować doświadczony zespół?

Profesjonalne logo będzie skutecznie spełniać swoją funkcję. Tak naprawdę za takim wyborem przemawia wiele kwestii i warto na nie wszystkie zwrócić uwagę:

  • Specjaliści zajmujący się tworzeniem znaku firmowego są do tego zadania odpowiednio przygotowani. Znają oni m.in. badania dotyczące chociażby wspomnianych opisowych logotypów. Współpraca z agencją rozpoczyna się od briefu kreatywnego. Następnie proces obejmuje analizę rynku klienta, grup docelowych, przygotowanie wstępnego projektu, wprowadzenie poprawek i ostatecznie przekazanie logotypu w kilku formatach.
  • Doświadczony projektant ma za sobą dziesiątki, a może nawet setki realizacji. Doskonale zna różne rynki i wie, jakie błędy popełniły inne firmy, które nieprofesjonalnie podeszły do prac nad znakiem firmowym. Dzięki temu w Twoim projekcie nie będą one powtórzone. 
  • Znana marka powinna obowiązkowo stawiać na zespół doświadczonych fachowców, gdyż wszelkie nieprawidłowości popełnione podczas realizacji zlecenia mogą mieć bardzo kosztowne konsekwencje. Specjalista, który nie ma na koncie wielu projektów i pracuje bez wsparcia ekspertów z dziedziny marketingu, może stworzyć logotyp, który zostanie negatywnie odebrany przez klientów firmy i ujemnie wpłynie na jej wizerunek. 
  • Logo to Twój znak rozpoznawczy, symbol, który klienci będą kojarzyć z Twoją marką i produktami. Dobrze zrealizowany projekt nie będzie przez lata wymagać wymiany, a taki może przygotować wyłącznie doświadczony zespół ekspertów. Na przyszłość pozostanie jedynie jego odświeżanie. 
  • Współpraca z niedoświadczonym projektantem wiąże się z ryzykiem problemów komunikacyjnych, nieporozumień, a przede wszystkim oznacza powierzenie zadania osobie, która ma niewystarczającą wiedzę do tego, aby zrealizować profesjonalny logotyp od A do Z. 

Zanim powstanie profesjonalne logo firmy, projektant i zleceniodawca muszą przejść przez niezbędne etapy takiego procesu. Oczywiście można pójść na skróty, pominąć analizę rynku, branż, zrealizować zlecenie ekspresowo, tylko czy tak powinna przebiegać realizacja logotypu, który znajdzie się w reklamach, na produktach, kopertach, stronie WWW i nie tylko? Jednym słusznym krokiem jest postawienie na profesjonalną pracę doświadczonego zespołu.

Ile kosztuje profesjonalny projekt logo?

Jak już wiesz, zanim powstanie profesjonalne logo firmy, najpierw doświadczony zespół projektantów musi, na podstawie zebranych danych, przygotować wstępne pomysły. Natomiast docelowo do Ciebie trafi wybrana propozycja, do której następnie wprowadzone zostaną ewentualne poprawki. Koszt realizacji tego procesu uzależniony jest od danego projektu, a rozpoczyna się od 1500 zł. Konkretna wycena możliwa jest po wstępnym kontakcie z zespołem specjalistów.

Pamiętaj, że decydując się na zaskakująco tanią usługę, wybierasz ofertę, w ramach której elementy tego procesu zostaną pominięte. Możliwe, że Twoje logo powstanie w błyskawicznym tempie, będzie bazować na poprzednich realizacjach niedoświadczonego projektanta i nie będzie uwzględniać Twojej branży, rynku i celów biznesowych. Oczekujesz, że logotyp przyczyni się do sukcesu Twojej działalności? Postaw zatem na profesjonalne logo firmy stworzone przez zespół ekspertów.

Do
dzieła!

Napisz nam
czego potrzebujesz,

zostaw nam namiary do siebie a my bezpłatnie przeanalizujemy temat i wrócimy z ofertą.

Twoje dane kontaktowe



    Co możemy dla Ciebie zrobić?