Jak dobry UX na Twojej stronie internetowej może się przełożyć na zyski Twojej firmy?

Internauta, który odwiedza Twoją stronę WWW, ma określone oczekiwania. Zależy mu m.in. na tym, aby witryna szybko się ładowała, by mógł łatwo odnaleźć istotne treści, produkty i miał do dyspozycji dopracowaną wyszukiwarkę. Jeśli nie zwrócisz uwagi na UX strony internetowej, to możesz wyłącznie stracić.

Dzięki przygotowaniu witryny z myślą o użytkowniku spełnisz jego oczekiwania, zwiększysz szanse na sprzedaż i poprawisz swój wizerunek.

Sprawdź również: Projektowanie sklepów internetowych.

  • Źle zaprojektowany UX strony internetowej może skutecznie zniechęcić użytkownika, a także uniemożliwić mu dokonanie zakupów lub pozyskanie ważnych informacji na temat firmy.
  • Dobrze przemyślany układ witryny daje użytkownikowi satysfakcję, wywołuje pozytywne emocje, dostarcza niezbędnych informacji i w ten sposób tworzy pozytywny wizerunek firmy.
  • Strona jest częściej odwiedzana, a firma jest zapamiętana.
  • Wolne ładowanie się witryny wiąże się dla sprzedawców detalicznych z ponad 2 mld dolarów utraconej sprzedaży rocznie.

Co da Twojej stronie dobre UX?

UX to oczywiście skrót od user experience, czyli doświadczenia użytkownika. Projektowanie witryn zorientowane na UX oznacza, że koncentrujesz się na internaucie, który odwiedza Twoją stronę WWW. Chodzi o to, aby odbiorca, który przegląda serwis, nie zamknął go po chwili, a jednocześnie – miał co do niego pozytywne odczucia.

Tak naprawdę w UX strony internetowej znaczenie ma mnóstwo elementów, takich jak treść, zdjęcia, lokalizacja materiału, szybkość ładowania serwisu, jego responsywność. To wszystko ostatecznie prowadzi do zadowolenia użytkownika, który wtedy z przyjemnością korzysta z Twojej witryny i chętnie do niej wraca.

Dlaczego warto inwestować w UX?

Obecnie nie wystarczy już tylko założyć stronę WWW – musi ona być tak samo dobra jak witryna konkurenta, a najlepiej – jeszcze lepsza. Wyobraź sobie, że korzystałeś z serwisu marki z danej branży i zrobił on na Tobie dobre wrażenie. Z ciekawości sprawdziłeś również stronę konkurencji, na której masz problem ze znalezieniem oczekiwanych informacji, treści są niskiej jakości, a w dodatku witryna wolno się ładuje i źle się wyświetla na Twoim smartfonie. Na taką witrynę raczej nie wrócisz, nawet jeśli znalazłeś tam atrakcyjniejszą cenowo ofertę usług lub produktów.

Jak wynika z danych Jacob Nielsen Research, przeznaczenie 10 proc. budżetu na realizację strony na UX może przynieść wzrost konwersji nawet o 83 proc.! To właśnie jak najwyższa konwersja jest przecież jednym z celów Twojego biznesu – chcesz większej liczby zapytań, zamówień produktów czy zapisów do newslettera, dlatego powinieneś zadbać o UX strony internetowej.

Inne badania pokazują, że zainwestowanie jednego dolara w UX przynosi aż 100 dolarów w zamian. Zerknij na wyniki przeróżnych analiz, które świadczą o tym, jakie znaczenie ma dobry UX strony internetowej, aplikacji i innych rozwiązań:

  • Firmy tracą 62 miliardy dolarów ze względu na złą obsługę klienta.
  • 70 proc. zainteresowanych rezygnuje z zakupów z powodu złych doświadczeń z firmą.
  • 13 proc. z tych, którzy odrzucają ofertę, opowiada o swoich negatywnych spostrzeżeniach kolejnym 15 osobom.
  • Wolno ładujące się strony WWW kosztują sprzedawców detalicznych ponad 2 mld dolarów rocznie – tyle wynosi utracona sprzedaż.
  • 62 proc. klientów dzieli się swoimi refleksjami na temat użyteczności strony z innymi.

Są to przykładowe statystyki zebrane przez portal Intechnic. Jak widzisz, nie ma się nad czym zastanawiać – dobre UX strony internetowej się po prostu opłaca.

Jak UX wpływa na Twoją stronę internetową?

Nadal zastanawiasz się, co UX może wnieść do Twojego biznesu? Korzyści, które możesz osiągnąć, dopracowując witrynę do oczekiwań użytkownika, są liczne. Należą do nich:

  • wzrost sprzedaży,
  • większa liczba zapytań od internautów,
  • dłuższy czas przebywania na stronie,
  • obniżenie wskaźnika odrzuceń,
  • zwiększenie wartości koszyka, tj. wartości jednego zamówienia,
  • pozytywny wizerunek marki,
  • większa liczba internautów, którzy dodadzą swój adres do newslettera.

Pamiętaj, że pod wieloma względami projektowanie strony WWW pod kątem oczekiwań odbiorcy jest spójne z rekomendacjami wyszukiwarki Google. Oznacza to, że taki serwis ma szansę na rozwijanie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. To kolejna korzyść – dostosowany do potrzeb internauty serwis, może przekładać się na większy ruch na stronie. Pamiętaj, że w Polsce z Google korzysta ponad 95 proc. internautów.

Jak możesz osiągnąć lepsze UX strony internetowej? Zrobisz to, badając odczucia użytkownika. Działania należy rozpocząć od audytu, dzięki któremu znajdziesz błędy i niedociągnięcia. Powinieneś przejść przez drogę, przez którą przechodzi użytkownik i przeanalizować, co wymaga zmiany. Oczywiście wysnucie trafnych wniosków nie jest łatwe, dlatego jest to kwestia, którą warto powierzyć specjaliście i nieustannie testować.

Źródła:
www.nngroup.comwww.intechnic.com

Do
dzieła!

Napisz nam
czego potrzebujesz,

zostaw nam namiary do siebie a my bezpłatnie przeanalizujemy temat i wrócimy z ofertą.

Twoje dane kontaktowe



    Co możemy dla Ciebie zrobić?