Wpływ kreacji graficznych w social mediach na popularność marki i budowanie wizerunku

Założenie i prowadzenie profili w serwisach społecznościowych jest zdecydowanie dobrym krokiem. Dzięki temu zwiększasz wiarygodność marki, ale również dajesz sobie możliwość dotarcia z ofertą do milionów użytkowników poszczególnych serwisów tego typu. 

W tym wszystkim ważna jest rola grafiki w social mediach, od której zależy skuteczność działań oraz wizerunek, który uda Ci się zbudować. Sprawdź, jak kreacje graficzne wpływają na popularność marki i kształtowanie wizerunku.

Sprawdź również: Identyfikacja wizualna

  • Social media stają się popularniejsze niż TV, umożliwiają dotarcie do niemal każdego.
  • Firma z profilami w SM wzbudza większe zaufanie i jest bardziej wiarygodna.
  • Ciekawe grafiki i posty są szerzej udostępniane – co daje nam więcej odbiorców i potencjalnych klientów.

Jak ważna jest grafika w social mediach?

Grafika jest nieodłącznym elementem serwisów społecznościowych i trudno sobie wyobrazić prowadzenie w nich działań bez niej. Posty atrakcyjne graficznie bardziej zwracają uwagę niż te, które składają się wyłącznie z tekstu. Są one częściej klikane, udostępniane, a przecież to są kluczowe cele ich dodawania w sieci. Większa liczba reakcji przekładać się może na większy zasięg posta, ruch na stronie, zapytania od internautów i sprzedaż. Oceń sam – czy to nie najciekawsze pod względem graficznym wpisy w serwisach społecznościowych wzbudzają Twoje zainteresowanie? 

Uwagi wymagają jednak nie tylko posty. Znaczenie mają również pliki wykorzystywane jako zdjęcie profilowe strony na Facebooku, w reklamach, wydarzeniach i nie tylko. Odpowiednie dopasowanie tych wszystkich grafik wpływa na spójny wizerunek marki w social mediach

Czy wiesz, że 65 proc. ludzi to wzrokowcy, a 90 proc. informacji przekazywanych do naszego mózgu ma charakter wizualny? Właśnie dlatego grafika, w tym również ruchoma, jest skutecznym sposobem na zwrócenie uwagi potencjalnych odbiorców. 

Z informacji od Linkedin wynika, że posty z obrazami mają o 98 proc. wyższy wskaźnik komentowania od tych, które są ich pozbawione. Zatem różnica jest ogromna.  

Źródło: https://business.linkedin.com/content/dam/business/marketing-solutions/global/en_US/site/subsites/content-marketing/img/V2/e3_Infographic_Draft_11_1200.pdf

Dlatego nie zastanawiaj się – grafika w serwisach społecznościowych jest elementem niezbędnym i potrzebujesz jej, jeśli chcesz osiągać jeszcze lepsze wyniki. Jesteśmy o 65 proc. bardziej skłonni do zapamiętania informacji wówczas, gdy posty zawierają obraz. 

Budowanie wizerunku firmy za pomocą grafiki w social mediach

Jeśli chcesz, aby wykorzystywane grafiki rzeczywiście umożliwiały Ci kształtowanie oczekiwanego wizerunku za pomocą social mediów, to powinieneś odpowiednio do tego podejść. Obraz ma nie tylko zwrócić uwagę – powinien być spójny z innymi plikami graficznymi, które są wykorzystywane przez firmę – na stronie, w reklamach, w innych mediach i nie tylko. Jak już wiesz, rola grafiki w social mediach jest bardzo duża i przy projektowaniu warto pamiętać o wielu zasadach:

  • Co chcesz osiągnąć, dzięki danej grafice? – czy ma ona spowodować, że post będzie lajkowany i udostępniany, czy jednak celem jest sprzedaż? W zależności od oczekiwań, na grafice powinna się znaleźć inna treść, odpowiednio skonstruowana. Warto również zwrócić uwagę na dopasowanie kolorystyczne. 
  • Zadbaj o spójność grafiki – styl każdego obrazka, który dodajesz jest inny? To nie jest dobra droga. Zależy Ci przecież na kształtowaniu określonego wizerunku. Z pewnością znasz takie firmy, które dbają o jednorodność pod tym względem i to wyróżnia ich posty. Ty także stosuj konkretny szablon – akurat w tym przypadku nieszablonowość nie jest zalecana. 
  • Stawiaj na określone kolory – wybierz ich kilka, ale niech będą dopasowane choćby do grafiki na Twojej stronie. Zainteresowanie możesz wzbudzić, stawiając na kontrasty, ale to nie oznacza, że masz używać barw zupełnie niezwiązanych z Twoją marką.
  • Zachowaj tę samą czcionkę – stosuj zawsze identyczny krój i wielkość czcionki. Wybierz je, biorąc pod uwagę odbiorcę. Pamiętaj jednak o podstawowej kwestii – treści mają być doskonale widoczne i czytelne. 
  • Stosuj odpowiednie wymiary grafiki – serwisy społecznościowe precyzują, jakie powinny być parametry poszczególnych obrazków, które dodajesz. Nie zawsze oznacza to, że muszą być one dokładnie takie, jak wskazano w wytycznych. Zdarza się, że warto stawiać np. na nieco większe obrazki. Nie zmienia to jednak faktu, że nie masz pod tym względem dowolności. Aby grafika mogła wzbudzić zainteresowanie, musi być atrakcyjna i wyświetlać się bez zarzutu w serwisie społecznościom na różnych urządzeniach. 

Rola grafiki w social mediach jest znaczna, a jeśli zależy Ci na dotarciu do odbiorców, to powinieneś stawiać na jakość, spójność i budowanie wizerunku. To czynniki, które mają wpływ na popularność marki i efekty, które uzyskasz dzięki działaniom w serwisach społecznościowych. 

Do
dzieła!

Napisz nam
czego potrzebujesz,

zostaw nam namiary do siebie a my bezpłatnie przeanalizujemy temat i wrócimy z ofertą.

Twoje dane kontaktowe



    Co możemy dla Ciebie zrobić?